Ny på jobbet: Oscar Nordh

Hur har första tiden på jobbet varit?
”Utmanande och intressant! Dels har vi mycket ny personal, dels har vi arbetat intensivt med att sätta nya rutiner och utveckla våra processer. Vi har genomfört 65 av 110 utvecklingsmål som vi satte upp när jag kom hit i september.”
Vad händer när ni genomfört alla 110?
”Firar framgången! Därfter sätter vi upp nya mål såklart (skratt)”
Vad är roligast med ditt jobb?
”Det är att få vara en del i Lannebos utvecklingsresa och hitta nya effektiva lösningar. Det är härligt när teamet går i mål med en tuff uppgift.”
Kan du berätta lite mer om din karriärresa hittills och hur du hamnade på Lannebo?
”Efter militärtjänsten pluggade jag till civilekonom i Linköping. Egentligen ville jag bli stridspilot men halkade istället in i finansbranschen och började arbeta på Lynx Asset Management. Efter det arbetade jag på ISEC och såg i fjol att Lannebo sökte en Back Office-chef så då sökte jag jobbet. Jag gillar Lannebos arbetssätt med aktiv förvaltning, det är en approach som jag upplever tillför och skapar värde på marknaden.”
Vad gör du när du inte jobbar?
”Vi bor sen ett år tillbaka i ett sekelskifteshus norr om Vaxholm så det blir en hel del snickrande hemma, planen är att bevara och bygga ut. Sen har vi båt och hund och umgås med familj och vänner. När det finns tid över brukar jag spela golf och tennis.”