- Nyheter
Ny på jobbet: Nina Lovric
Nina Lovric är ny medarbetare på Lannebos kundservice. Med en färsk examen i nationalekonomi guidar hon kunderna rätt.

Hur har första tiden på jobbet varit?
“Kul! Det har varit väldigt händelserikt och lärorikt. En sak som jag inte hade koll på innan jag kom hit var hur många olika delar det är på ett fondbolag som måste fungera, att alla avdelningar spelar en viktig roll dagligen.”
Vad är ditt uppdrag på Lannebo?
”Jag jobbar på kundservice, det innebär att mitt uppdrag är att sköta alla ordrar som kommer in och rapportera flöden till förvaltarna. Det är ett arbete som sker i kulisserna men som krävs att det alltid fungerar. Sen har jag också kontakt med kunder, både privatpersoner och företag. ”
Vad brukar folk fråga dig när du berättar att du jobbar på Lannebo?
”Har du något tips på fonder?”
Vad svarar du?
”Lite tråkigt, att vi inte ger någon rådgivning men att det finns mycket att läsa på hemsidan om våra fonder.”
Kan du berätta lite mer om din karriärresa hittills och hur du hamnade på Lannebo?
“Jag avslutade min masterexamen i nationalekonomi i somras. Parallellt med det jobbade jag extra på Swedbanks kundservice och sen blev jag kontaktad av ett rekryteringsföretag som höll på att rekrytera till Lannebo och det nappade jag på.”
Vad är det roligaste med ditt jobb?
”Alla kollegorna, det finns ett fint samarbete mellan alla och det spelar ingen roll vilken avdelning man tillhör. Sen är det givetvis också roligt att prata med kunder.”
Vad gör du när du inte arbetar?
”Jag tycker om att gå ut och äta och upptäcka Stockholm i och med att jag är ny i stan. Annars umgås jag med familj och vänner och åker hem till Linköping och hälsar på ibland. ”
Prenumerera på Lannebos nyhetsbrev
