Kundkännedom för juridiska personer

Här kan du som företrädare för ett företag eller en institution uppdatera er kundkännedom (KYC).

Kundkännedom för juridiska personer

 

Varför ber vi dig uppdatera din kundkännedom?

Lannebo samlar regelbundet in information om dig som kund för att säkerställa att dina uppgifter är korrekta och uppdaterade. Att ha god kännedom om våra kunder är ett lagkrav och en viktig del i att förhindra att finansiell verksamhet utnyttjas för penningtvätt eller finansiering av terrorism.

 

Hur uppdaterar jag min kundkännedom hos Lannebo?

Via BankID

Som företag kan du enkelt uppdatera din kundkännedom digitalt via vårt formulär och signera med BankID. Klicka här för att komma till formuläret. 

 

Via blankett

Du kan uppdatera din kundkännedom genom att fylla i blanketten nedan och posta den till oss tillsammans med en kopia av giltig ID-handling. Blanketten ska postas till:

Lannebo Kapitalförvaltning AB
Box 7837, 103 98 Stockholm

Vänligen notera att vi på grund av lag inte kan placera era medel i fondandelar innan fullständigt ifylld anmälningsblankett, uppgifter för kundkännedom samt vidimerad kopia av ID-handling och registreringsbevis (ej äldre än 3 månader) har ingivits till Lannebo.

Blanketter för uppdatering av kundkännedom